Zo, de heenreis is al lang doormidden. - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu Zo, de heenreis is al lang doormidden. - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu

Zo, de heenreis is al lang doormidden.

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Eelke

10 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Lieve menschen,

Hier een telegram vanuit het Verre Oosten. Eelke en ik bevinden ons op dit moment op de luchthaven van Taipei in Taiwan. We hebben nu zo'n 15 uur vliegen erop zitten. De eerste 11 naar Bangkok waren redelijk lastig. Het lange zitten gaat je toch opbreken. Maar gelukkig konden we een kleine 2 uur onze benen gaan strekken, en voor 14 euro een slof cigaretten scoren, waar we dankbaar gebruik van gemaakt hebben. Daarna waren de 4 uur naar Taiwan een eitje. Die vlogen zo voorbij ;)

Het reisbureau had ons getipt dat er een gratis citytoer beschikbaar was gesteld door de Taiwanese regering, en die konden we gelukkig net halen. Dus we zijn daarmee 4 uur lang de stad doorgereden en hebben daarmee 4 bijzondere locaties bezocht. We kwamen er al snel achter dat het er hier toch wel heel anders aan toe gaat. Vooral hard rijden en rechts inhalen is normaal, maakt niet uit of je een auto, bus of scooter rijd. Zoveel scooters heb ik in Rome nog niet gezien. Het was dan ook niet schokkend om te zien dat er later een scooterbestuurder was aangereden op een kruispunt, en dat de rest van het verkeer eigenlijk allemaal doorreden.

We hebben met deze toer de oudste tempel van de stad bezocht, het gedenkmonument van de grondlegger van Taiwan, het oorlogsmonument voor de oorlogslachtoffers en het ex-hoogste gebouw van de wereld met zijn 508 meter. Hierna zijn we hongerig en duf teruggebracht naar het vliegveld, alwaar de gratis WiFi werd uitgebuit om weer contact met het thuisfront te zoeken en dit bericht te kunnen plaatsen. Ook zal ik proberen de eerste foto's in de loop van de avond te uploaden.

Groeten vanuit Taipei!

Antoon en Eelke

• 10 Oktober 2012 - 13:25

Anja:

Zo de foto is al naar opi, xxxxx

• 10 Oktober 2012 - 15:56

Eli:

Wat leuk om zo snel al van jullie te horen, jammer genoeg liet het internet me in de steek toen je online was...BALEN...........maar wacht met spanning op het volgend moment !!!

Lieve groeten Lotte,Rik, Amy, Hans en ik.....xxxxxx

• 10 Oktober 2012 - 18:33

Pap En Mam:

Wij hebben jullie vlucht gisteren gevolgd tot en met de landing.
    Was best wel gaaf om te doen.
    Hier is alles goed.
    Oma Teunissen is ook op de hoogte.

Goede reis verder

• 10 Oktober 2012 - 21:05

Paula Eijkhout:

hallo,ik zie al een heel mooie foto van jou,mooie achtergrond.
    Groetjes Paula

• 10 Oktober 2012 - 21:59

Dorian En Bart:

Kleurrijke foto, Made in Taiwan? :-)
    We hopen dat de rest van de reis mee zal vallen en kijken mee via jullie verhalen.

Veel plezier
    Dorian, Fleur, Max en Bart

• 10 Oktober 2012 - 23:38

Anja En Joop:

Hoi reizigers, hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen, straks lekker eten. Nog even wakker blijven oordopjes in en dan een beetje bijtanken.
    Love jullie xx
    J&A