Werkzaam in Woolbrook - Reisverslag uit Woolbrook, Australië van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu Werkzaam in Woolbrook - Reisverslag uit Woolbrook, Australië van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu

Werkzaam in Woolbrook

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Eelke

11 November 2012 | Australië, Woolbrook

Hallo beste mensen,

Hier even een kleine update over onze bezigheden. Met ons gaat het prima, en we hebben ons kamp opgeslagen in het plaatsje Woolbrook. In onze zoektocht naar werk, kwamen we een bericht tegen van een echtpaar dat wat hulp nodig had in de tuin. Nadat we ze aan de telefoon gesproken hadden, hebben we ze opgezocht want het was niet zo heel ver vanwaar we zaten. En in Australie is dat een meevaller. Het echtpaar had een half jaar geleden een nieuw huis gekocht, maar de tuin was nogal verwaarloosd.. De vorige bewoonster had de tuin laten gaan, of had de strijd al opgegeven. Toen we ook alle huisdieren ontmoet hadden, 8 honden en 2 katten, hebben we het werk aangenomen.

Het is vooral onkruid wieden en snoeien, want de tuin moet zo slangenvrij als mogelijk gemaakt worden. Lang gras en beschutte plaatsen vinden slangen prettig, dus zodoende maken Eelke en ik er korte metten mee. Gelukkig zijn we nog niets levensbedreigend tegen gekomen, maar slangen moeten er zeker ztten in de buurt. Ook vogelbekdieren komen in de rivier voor, maar daar hebben we tot op heden nog niet naar gezocht.

De komende week zullen we hier nog zeker zitten, daarna moeten we weer op zoek naar iets anders. Voor de rest geen nieuws, en we laten weer snel iets van ons horen. De foto's zijn ook weer vernieuwd!

Groetjes,

Antoon en Eelke

• 11 November 2012 - 09:23

Anja:

getver kijken jullie uit met de slangen( sorry een echte moeder uitspraak hé)

lieve groeten xx

• 11 November 2012 - 11:24

Eli:

Aha leuk, nu kunnen jullie jullie groenehanden laten wapperen.............succes.........xxxxx
    p.s pas op voor de tuinslang, die kan gevaarlijk zijn..........hihihihii

• 12 November 2012 - 09:24

Willemien:

Wat gaaf allemaal,en inderdaad,uitkijken voor de slangen,he!!Leuk dat jullie werk hebben.Jullie hebben het steeds over foto's,hoe kan ik die zien???Wij wensen jullie succes bij het vinden van jullie volgend baantje en veel gezelligheid saampjes...xxx van Rob en Willemien.

• 12 November 2012 - 09:24

Willemien:

• 17 November 2012 - 11:29

Je Leukste Oom:

hallo eelke en antoon .

als jullie daar klaar zijn heb ik hier ook nog een tuintje hoor het wel als jullie interesse hebben.
    p.s. hier zitten geen slangen.

eelke alvast gefeliciteert met je verjaardag

grt gemma en walter

• 18 November 2012 - 10:03

Do, Fleur En Bart:

Hoi Eel en Antoon,

Hieperdepiep...... En in polonaise het dorp door natuurlijk.
    Gefeliciteerd Eelke (en Antoon) en maak er een leuke dag van!

Groeten en een dikke zoen uit Molenhoek

• 20 November 2012 - 10:58

Annemie Jeuken:

hallo, leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. en goed dat je nu al werk hebt, al is het niet voor lang. misschien beveelt de familie jullie wel weer aan anderen aan. dat is zo'n beetje mond tot mond reklame. verder veel plezier en werk ze. groetjes, Kees en Annemie

• 21 November 2012 - 11:16

Gerda Muskens:

Hoi, Antoon en Eelke
    Heel leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Kijk maar uit met die slangen :-)\\Groetjes, Willy en Gerda

• 02 December 2012 - 16:06

Tante Cora:

Als je slangen vindt; een bewaren voor je vader, vond hij vroeger al leuk!! Enne ik wil wel 'n tassie.
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en inmiddels werk gevonden. Want ja er moeten wel centjes verdiend worden natuurlijk! Lieve groetjes en doe een beetje voorzichtig want soms klinkt het wel 'n beetje eng.XX

• 11 December 2012 - 14:04

Marieke Hoefnagel:

Hoi Eelke,

wat erg voor je, galstenen, dat doet erg veel pijn. Ik hoop dat je op dit moment gehlopen wordt en snel van je pijn verlost bent.
    Ik hoorde van Anja, dat je ook nog geopereerd moet worden, veel sterkte met alles, Gelukkig kan Antoon goed voor je zorgen. TOI TOI TOI uit Nijmegen.

veel liefs Marieke