Even 500 koeien melken in Old Bonalbo - Reisverslag uit Old Bonalbo, Australië van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu Even 500 koeien melken in Old Bonalbo - Reisverslag uit Old Bonalbo, Australië van Eelke Wielen - WaarBenJij.nu

Even 500 koeien melken in Old Bonalbo

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Eelke

17 Februari 2013 | Australië, Old Bonalbo

Alaaf lieve mensen (beetje laat ik geef het toe!),

Hier weer een berichtje van ons 2 down under. Het is alweer te lang geleden dat we via deze weg een bericht geschreven hebben. Het valt niet altijd mee om in de middle of nowhere goed internet te vinden, tot dusverre zijn we daarmee afhankelijk van anderen. Onze tablet heeft ook problemen (kapotte stekker) dus foto's oploaden en berichten typen was onmogelijk. Maar als het goed is, is een vervangende oplader alweer verzonden, dus we hopen dat deze ongemakkelijkheden tot het verleden behoren.

Ondertussen zijn we weer verkast naar het kleine plaatsje Old Bonalbo, waar we in dienst zijn genomen door de familie Armstrong op hun melkveebedrijf met zo'n 'kleine' 500 melkkoeien. Deze worden 2x per dag gemolken in een 40 stands draaimelkstal, en de koeien lopen de hele dag en nacht gewoon buiten. Er is geen ligstal of niks, want in het klimaat dat hier heerst is het mogelijk om de koeien jaarrond buiten te laten lopen.

We hebben nu onderdak in een eigen huisje dichtbij de boerderij, en hebben ook koeien rondom het huis lopen. Het huis moest eerst wel een beetje opgeruimd worden, want de vorige bewoners hadden dit niet echt gedaan. Maar na een weekje was het al een heel ander gezicht. Ook is het nu fijn dat de televisie en andere dingen die niet werkten gemaakt zijn, en dat we elke avond gewoon lekker kunnen genieten. En ja moeders, we zijn nu echt aan het oefenen met het 'settelen', compleet met huisje, boompje en beestje (een kip, een haan en een gans).

Tot dusverre een kleine update, ik beloof jullie dat er snel meer en ook foto's aankomen als de tablet e.d. weer werken. Groeten vanuit Old Bonalbo, en rust maar goed uit van de Carnaval.

Antoon

• 17 Februari 2013 - 10:15

Wilma En Frans:

Hoi hoi fijn om weer wat te lezen van jullie en natuurlijk fijn dat alles goed gaat. Ik ben al helemaal uitgerust van de carnaval 9 maart nog even half vasten en dan is het klaar. Verder hier alles prima. Leuk om te lezen huisje boompje beestje nu de gezinsuitbreiding nog!!! Doe alles en iedereen de groetjes xxxxxxxxxxx

• 17 Februari 2013 - 10:24

Een Van De Moeders:

Niet te veel settelen he, da doe maar hier xxx

• 17 Februari 2013 - 13:01

Eli:

Hoi lievekussssssss,
    Altijd leuk om van jullie te horen.............maarre dat settelen da doede thuis mar, mar die doar !!! xxx

• 17 Februari 2013 - 13:02

Eli:

Oja ben zeer benieuwd naar de foto's.........

• 20 Februari 2013 - 08:59

Marieke Hoefnagel:

Ha Antoon en Eelke,

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Eelke geen last meer van je buik? helemaal hersteld?
    Hier gaat alles zijn gangetje, gewoon druk dus. Eelke je moeder kijkt uit naar haar vakantie en haar onbetaalde verlof, het is zo april. Erg leuk dat ze jullie opzoeken, ben al benieuwd naar haar verhalen.
    Hoe is het weer bij jullie, hier blijft het koud, ik heb zin in het voorjaar.

Nu weer snel aan het werk, het ga jullie goe, veel liefs uit Nijmegen
    Marieke